Dag 30 Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 30 Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 30 Fox Glacier

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Vandaag langs de westkust onze opweg naar het noorden gemaakt. Onderweg langs Lake Hawea en Lake Wanaha gereden (en gestopt voor fotos's natuurlijk)
Nog ff een stop gemaakt bij Thunder Creek Falls. Bij deze waterval leeft een fee die bepaald of je een goed mens bent of slecht. Kijk een minut naar de waterval en vervolgens naar de bomen ernaast. Als je een goed mens bent zie je de bomen dansen. Rarara iedereen kon dat zien ;-)
Vervolgens doorgereden naar onze accomedatie in Fox Glacier. Vanmiddag zouden we hier een hike doen op de Glacier (en ik een rondvlucht met de helicopter) alleen het weer werd opeens heel slecht en de helicopters gingen niet meer in de lucht :( Dus de rest heeft de andere hike gedaan en ik kon niks doen, want ik kan helaas nog niet op ijs lopen, waarbij je spikes in het ijs moet zetten en een beetje moet klimmen. Daarom ff wat rondgekeken in het dorpje (maar er is echt niks te doen hier, alles draaid om de glacier) Vervolgens nog ff op internet en wat gekletst met een paar anderen die geen zin hadden in de hike.
Savonds na het avondeten zijn we lichtgevende wordemen gaan spotten in het bos. Dit was wel grappig, want we mochten geen licht gebruiken dus we moesten in de polonaise door het bos ;-) Onderweg kwamen we de hond van ons hostel de hele tijd tegen, dus we wisten gewoon dat de eigenaar ergens moest zijn. Net op het moment dat we bijna aan het einde waren en dachten dat we het mis hadden, kwam de eigenaar opeens met een kettingzaag aanzetten :p Het deed me een beetje denken aan Halloween met de scouting ;-) Maar het was wel grappig om te doen en de lichtgevende wormen waren wel gaaf om te zien.
Vervolgens nog wat gedronken in ons hostel, want het is alweer onze laatste avond :( (Nouja officieel dan, want we hebben al afgesproken om morgeavond ergens te verzamelen ;-) )
Ow en guess what, ik kan al zonder krukken lopen :) (niet perfect natuulijk, maar dat komt wel)

• 01 December 2012 - 16:24

Ome Jan:

Hoi Amy, bedankt voor al je reis verslagen, we hebben weer met z'n allen van genoten.
    Goede reis terug naar Nederland...

We zien elkaar volgende week bij de 80 ste verjaardag van Oma..