Dag 32 Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 32 Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 32 Christchurch

Door: Amy

01 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag uitgeslapen tot 8u (ik zit nog in het ritme van op tijd uit bed) en na het ontbijt besloten Christchurch te ontdekken. Echter Christchurch is best groot (3e grootste stad van Nieuw Zeeland) en er is eigenlijk niks meer te doen sinds de grootte aardbeving van vorig jaar. Het hele centrum is ingestort of staat op slopen. De straten zijn kapot en overal wordt aan de weg gewerkt. Hierdoor is er geen echt centrum meer waar alles is, maar is alles verspreid in de staten rondom het centrum. Er zitten aardig wat winkels in de straat waar ik zit (wat een hele hele lange straat is) Aangezien ik aan het einde van de straat zit, besloot ik om deze straat door te lopen. Er zitten verschillende winkels en zelfs een winkelcentrum met supermarkt (pitstop 1)
en een internetcafé (pitstop 2 waar ik alvast mezelf heb ingecheckt voor de twee internationale vluchten) Rond lunchtijd was ik aan het einde van de straat en kwam ik bij het Hagley Park uit. Een groot park in het midden van Christchurch. Daar een stukje door gelopen en vervolgens op een bankje geluncht.
Ik had gisteren aan een vriendin van Trevor, die in Christchurch woont, gevraagd wat er hier te doen is voor toeristen. Ze zei dat er sinds de aardbeving eigenlijk niks meer is, wan het centrum is gesloten. Je kan daar alleen maar voor ramptoerist spelen (kijken wat voor ellende de aardbeving aan de gebouwen teweeg heeft gebracht) Het enige wat je als toerist kan doen is naar het Antarcticacentra gaan. De bus die hier naar toe vertrekt is echter aan de andere kant van Christchurch. Mijn intentie was om hier naar toe te lopen met tussenpauzes. Alleen toen ik in het park zat en op de kaart keek, zag ik dat ik pas halverwerge was (als ik al zo ver was) Vervolgens bedacht ik me dat ik de shuttel voor morgen nog moet bellen vandaag. Aangezien ik bang was dat de tocht naar het Antarcticacentra te lang zou duren, heb ik maar besloten op mijn gemakje terug naar mijn motel te lopen. Eenmaal terug het rustig aan gedaan. Alvast mijn tassen gereorganiseerd voor mijn vliegreis en mijn boek gelezen.
Savonds had ik afgesproken met Marije en Cat wat te gaan eten, want zij waren de enige die nog in Christchurch waren vandaag (ja en Marco, maar hem kregen we niet te pakken) Vervolgens hebben we nog ergens wat gedronken met zijn drietjes en daarna hebben we weer afscheid genomen.