Dag 20 Mount Tongariro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 20 Mount Tongariro - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 20 Mount Tongariro

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

19 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vanochtend met de bus opgehaald voor een anderhalf durende rit naar de Vulkaan Tongariro, welke naast Mount Houwy ligt, ook wel bekend als Mount Doom van de Lord of the Rings. Toen we daar aankwamen zie de buschauffeuse " Kijk er ligt sneeuw, dat was er twee dagen geleden nog niet". Fijn dat maakt het alleen maar moeilijker. Uiteindelijk hadden we van 8.30 tm 16.30u de tijd om de vulkaan (met sneeuw) te beklimmen en weer terug naar beneden te gaan aan de andere kant (een hike van 20 km).
Het eerste stuk tot op de vulkaan ging eigenlijk heel goed en we liepen een uur voor op schema. Na de lunch berg af richting de krater. Maar Trevor bevroor (want hij heeft hoogtevrees) en wilde op zijn kont naar beneden gaan. Dus ik zei tegen hem dat we dit dus niet gingen doen, want dat gaat niet werken met al die rotsen onder de sneeuw etc. en dat hij beter onze handen en armen etc. kon vasthouden. Ik was dit toch nog gewend van Cri vorig jaar ;-) Dus wij liepen allemaal rond Trevor en met een lichte vertraging kwamen we in de krater die we moesten oversteken. Halverwege realiseerde Marco zich opeens dat hij zijn tas met paspoort, creditcard, water, etc. op de eerste beklimming had laten liggen. Dus wij wachten en hij ging heel snel terug naar boven. Evenlater kwam hij terug en had hij zijn tas niet gevonden. Hij zei dat hij misschien nog verder terug lag. Maar wij vertelde hem dat hij niet wwer terug kon, want dan zouden we zeker onze bus missen. We moesten verder en hopen dat iemand de tas zou vinden, mee zou nemen en afgeven bij het infocenter of politie oid. Dus wij verder. Aan de andere kant van de krater de vulkaan weer op en vervolgens moesten we weer naar beneden met Trevor. Toen we eindelijk bij de vally aankwamen die langzaam naar beneden ging en Trevor weer gewoon kon lopen, bleken we een half uur achter op schema te lopen. Dus wij beginnen eerst te rennen, maar bedachten dat dit waarschijnlijk niet heel slim was, dus besloten we heel snel te wandelen.
Met nog 48 min te gaan kwamen we bij een bord " nog 45 min" dus we zaten weer op schema :). De laatste 3 km was door een soort mini regenwoud wat best mooi was. Maar na 15 min ging ik op een steen staan, die bewoog, ik viel en mijn enkel klapte dubbel :s. Dus de jongens pakte gelijk mijn tas en wilde me optillen, maar ik dacht dat ik me aanstelde, dus ging gewoon zelf staan en probeerde verde te lopen. Auw. Nee helaas, ik had echt mijn enkel verzwikt :s Waarop Austin zei " Oke jij gaat nu in mijn rug, want we gaan deze bus niet missen!" Dus Samuel ging alvast verder om de buschauffeur te waarschuwen en laten wachten als we iets later zouden zijn. Trevor en Marco droegen onze tassen en Austin heeft mij met een paar rustpauzes, de laatste 2 km naar beneden gedragen. Een het waas geen goed looppad. Waarschijnlijk de langste 30 min van zijn leven ;-) Ik sta echt diep bij hem in het krijt, maar we waren precies om 16.30 bij de bus ;-) Owja maar terwijl ik in Austins rug zat, stapte hij ook op een wiebelsteen, waardoor we vielen. Ik heb daarbij mijn knie ook flink geramd, maar dat is minder erg dan mijn enkel is ;-)
Onderweg terug zijn we bij de burgerking gestopt om wat ijs opm mijn enkel te doen. Eenmal terug in het hostel ontdekte we pas hoe gezwollen mijn enkel was. Maar mijn roomies (Cat en Beks) namen de verzorgende rol gelijk over en hielpen me met alles. Iedereen was eigenlijk heel helpend.
Savnds met zijn alleen in de lounche gegeten en de film MIB gekeken. Vervolgens met wat pillen naar bed gegaan ;-)

  • 23 November 2012 - 08:03

    Tante Kitty:

    Hoi Amy

    Weer heel wat mee gemaakt,maar weer veel leuke dingen gezien en gedaan.
    hopelijk valt je enkel met wat aanpassingen mee.
    Gewoon aan iets anders denken,dan gaat het meestal wel.

    Geniet lekker verder groetjes xxx tante Kitty

  • 28 November 2012 - 10:32

    P Aen Ma:

    Nou nou dat is nog al wat, nu komen jou EHBO handelingen toch nog goed van pas en weet je wat je moet doen om erger te voorkomen.
    Een drukverband verlicht misschien de pijn in je voet en kan je er toch op lopen.
    Met wat extra paracetamol kun je de vakantie nog op een leuke manier volbrengen.
    Ondanks alles wensen wij jou nog veel plezier, maar met zulke vrienden moet dat zeker lukken.
    XxX

  • 28 November 2012 - 17:14

    Cindy :

    Heey Amy..

    Wat gaaf zeg om dit allemaal te lezen wat je mee maakt.
    Je kan er zo een boek over schrijven..
    Nou ik hoop dat het snel beter gaat met je enkel..
    En blijf lekker genieten van al het moois daar.
    Veel liefs cindy en wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

Deel twee

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Dag 34 Terug thuis

02 December 2012

Dag 33 De terugreis

01 December 2012

Dag 32 Christchurch

30 November 2012

Dag 31 Laatste tourdag

29 November 2012

Dag 30 Fox Glacier
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 29438

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: