Dag 25 Weer een vinkje op mijn Bucketlist - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 25 Weer een vinkje op mijn Bucketlist - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 25 Weer een vinkje op mijn Bucketlist

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

24 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Vanochtend vroeg op gestaan, want op het zuider eiland moeten er meer kilometers gereden worden en zullen het dus vroege ochtenden blijven.
We hebben een korte stop gehad in Blenheim, waarna we een quiz over NZ hebben gedaan. Vervolgens zijn we in Kaikoura aangekomen. Eerst hebben we gelunchd en vervolgens zijn we naar het centrum gegaan waar ze konden regelen dat we konden gaan zwemmen met dolfijnen :D Geen getrainde dolfijnen, dolfijnen met een sensor of dolfijnen in een resort. Nee wilde dolfijnen in de oceaan. Bij de voorbereiding deden ze ff moeilijk over mijn enkel, maar toen we zeiden dat we met zijn elven zijn en mensen mij kunnen helpen waar nodig, mocht ik er toch mee doorgaan. Gelukkig maar, want dit is iets wat ik altijd al heb willen doen en die enkel gaat mij daar echt niet in tegenhouden ;-) Nadat we onze wetsuitsnorkeloutfit aan hadden, zijn we in een bus gegaan die ons naar de boot bracht die met ons de zee op zou gaan.
Eenmaal op zee zijn we op drie plaatsen in het water gegaan. De eerste twee keer was er meer een klein groepje, maar de laatste keer zwommen we midden in een grootte groep dolfijnen. Op een punt zwommen er echt zeker vijf dolfijnen in rondjes rond me. Dit was echt zo gaaf :D:D Blijkbaar waren we erg vermakend, want wij moesten de dolfijnen vermaken om hun interesse te wekken, anders zouden ze wegzwemmen ;-)
IK heb een paar foto's gemaakt en vervolgens ben ik gewoon begonnen met filmen, aangezien ik denk dat dit mijn ervaring beter vastlegt ;-) Ik ben zo blij dat ik een digitale onderwatercamera heb aangeschaft :)
Vervolgens op de boot met warme choco en koekjes nog wat dolfijnen gespot welke naast onze boot zwommen.
Eenmaal terug aan land zijn we doorgereden naar Hanmer Springs waar we de nacht verblijven.
Savonds nog een paar uur naar de natuurlijk verwarmde hotwaterpools geweest.
Ow Daniel heeft gelukkig geregeld dat ik en kamer op de begane grond heb, zodat ik niet de trap op en af moet net zoals gisteren :s Maar toen hadden ze geen kamers beneden.

  • 29 November 2012 - 13:22

    Pa En Ma:

    Gelukkig heb je toch nog tussen de dolfijnen kunnen zwemmen.
    Hopelijk gaat het snel beter met je voet en kan je weer lekker mee doen met de groep.
    Wat fijn dat er daar zo goed voor jou gezorgd wordt.
    Nog even en dan ben je weer terug in Nederland, wij kunnen niet wachten tot dat je weer al je verhalen en foto's kan laten horen en zien.
    Dikke knuffel en kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

Deel twee

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Dag 34 Terug thuis

02 December 2012

Dag 33 De terugreis

01 December 2012

Dag 32 Christchurch

30 November 2012

Dag 31 Laatste tourdag

29 November 2012

Dag 30 Fox Glacier
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 29433

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: