Dag 29 Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 29 Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 29 Queenstown

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

28 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanochtend begonnen met langzaam weer op mijn voet te lopen (leundend op een kruk) (nouja eigenlijk vannacht al) Ik heb het er met Duck over gehad en het leek ons beter dat ik er weer mee begon, aangezien ik de krukken over een paar dagen alweer moet inleveren. Ik vond het best eng om weer op mijn voet te staan, maar gelukkig gaat het goed.
Vandaag is de primiere van de Hobbit in Wellington en om maar in dit thema te blijven, heb ik vanochtend een Lord of the Rings Safari gedaan ;-) We zijn naar verschillende locaties geweest die gebruikt zijn voor de triologie en we hebben wat extra info gekregen. We reden in een jeep dus konden gewoon op onstabiele wegen en in de rivier rijden. Dat was wel grappig. Verder nog naar Arrowtown geweest en hebben we nog naar goed gezocht in de Arrowrivier en gevonden :P Alleen waren het kleine schilfertjes dus kon het helaas niet meenemen ;-)
Voor smiddags had ik een reservatie om van een klif af te springen. Ik had eigenlijk willen bungyjumpen, maar dat is niet zo slim met een verzwikte enkel en als je de "Canyon Swing" zou doen, kreeg je een harnas aan en niks aan je enkel, dus besloten dat te doen ;-)
Het ging eigenlijk hetzelfde als bij het skydiven. Ik was niet bang in de bus. Niet bang toen we zagen wat we gingen doen. Niet bang toen ik het harnas aantrok op het platform. Vervolgesn vroegen ze me hoe ik mezelf van het klif wilde gooien (want je hebt 70+ manieren). Ik vertelde ze dat zij mochten kiezen wat het beste zou zijn voor mijn enkel en toe zeiden ze de "Slide" (angstgraad 4 uit 5). Dus vervolgens gingen ze de glijbaan opzetten en mocht ik gaan zitten. En dan kijk je opeens in de afgrond en gaan al je natuurlijke alarmbellen rinkelen. De mensen daar moeten natuulijk allerlij veiligheidschecks etc uitvoeren en dat duurde echt lang. In de tussentijd zit je jezelf vast te houden boven op en glijbaan, kijkend in de afgrond, denkend " what the f#ck am I doing!"
Op dat moment werd ik bang. En hoe langer het duurd, hoe meer tijd je hebt om na te denken en hoe banger ik werd. Maargoed dat is waarschijnlijk ook beter voor je adrenaline en de kick ;-)
En ja goed, vervolgens glij je dus zo naar beneden de afgrond in, waarna je doorzweeft door de canyon. De val zelf was eigenlijk heel snel voorbij. Het ergste stuk is dat je boven moet wachten en gek wordt gemaakt (met behulp van de mensen daar die zeggen dat je harnas te los zit, maar je toch gewoon laten gaan enzo :s)
Anyway, na het springen zijn we met zijn alleen een Fergburger gaan eten op het strand (een van de grootste verkrijgbare burgers waarschijnlijk) waarna we nog ergens wat zijn gaan dringen etc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

Deel twee

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Dag 34 Terug thuis

02 December 2012

Dag 33 De terugreis

01 December 2012

Dag 32 Christchurch

30 November 2012

Dag 31 Laatste tourdag

29 November 2012

Dag 30 Fox Glacier
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 29403

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: