Dag 7 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 7 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 7 Melbourne

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 November 2012 | Australië, Melbourne

Gisterenavond met Lilian en Sonja (die in het zelfde hostel verbleven) afgesproken om samen wat te gaan avondeten. Terwijl wij daar zaten kwam Leane opeens voorbij gelopen, dus kwam er gezillig bijzittten. Vervolgens besloten we om in de bar in ons hostel nog een drankje te doen. Onderweg terug kwamen we de jongens opeens tegen, dus die kwamen ook met ons mee. Al bij al weer een gezellig avondje en moesten we aan het einde weer van iedereen afscheid nemen.
Ik slaap trouwens op een 6pers kamer met eigen douche en wc en het is heel ruim. Mijn roomies komen uit Frankrijk, Engeland, Australie maar ver weg van Melbourne en hier voor werk en twee Nederlanders uit Utrecht.
Toen ik vanochtend wakker werd ontdekte ik dat ik twee muggenbeten op mijn enkels heb en dat ik mijn alergiepillen vergeten ben :s hopelijk werkt azaron ook.
Vandaag de hele dag in Melbourne doorgebracht. Melbourne city bus en citytram door de hele stad genomen, parlementshuis, gouvermentshuis, warmemorial, Botanic garden, sportpark, etc gezien. Ik heb ook nog de tram naar St Kilda Beach gepakt, maar helaas geen dwergpiguins gezien :( Ik kon helaas niet naar de Queen Victoria Market. Althans ik ber er wel geweest, maar er waren geen kraampjes. Op maandag en woensdag is deze sowiso gesloten, maar op dinsdag zou hij open moeten zijn. Maar het was vandaag een nationale feestdag, aangezien het de Melbourne Cup was vandaag. Een paardenrace die heel populair is. Iedereen doft zich zelf helemaal op. Mannen in pak en vrouwen in jurken met hoedjes. Hoe gekker hoe liever volgensmij. Het was dus heel druk met allemaal opgedofte mensen en limosines en paard en wagen. Er werden zelfs bussen van de " Crown" vol met opgedirkte mensen de stad in gereden. Wel grappig om te zien, maar baal er van dat er een hoop hierdoor niet open is vandaag.
Ik hoefde me in ieder geval niet in gevaar te voelen, overal was politie (wat ook wel nodig was waarschijnlijk, aangezien iedereen de hele dag in de bar zat. Zeker aangezien bijna iedereen verloren had. Ik hoorde dat het paard dat niemand had verwacht, gewonnen had).
Vanavond weer met Lilian en Sonja afgesproken voor het avondeten en een drankje gedaan. Daarna nog ff gezellig gebuurd met mijn kamergenoten. Morgen vlieg ik naar Hobart :)
Je hoort trouwens wel eens mensen zeggen dat ze of een Sydneyfan zijn of een Melbournefan. Ik ben dan toch meer een Sydneyfan. Ik vind Melbourne wel touristvriendelijker, maar het komt allemaal zo gemaakt over vind ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

Deel twee

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Dag 34 Terug thuis

02 December 2012

Dag 33 De terugreis

01 December 2012

Dag 32 Christchurch

30 November 2012

Dag 31 Laatste tourdag

29 November 2012

Dag 30 Fox Glacier
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 29451

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: