Dag 9 Westkust - Reisverslag uit Strahan, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 9 Westkust - Reisverslag uit Strahan, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 9 Westkust

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

08 November 2012 | Australië, Strahan

Vanochtend door Carl onze chauffeur en gids voor deze tour opgehaald. We hebben een groep van 17 mensen. Michael en Stephan uit Duitsland, Laurien uit Utrecht, Venessa uit Victoria, Gorgy en Vichel uit India, Aaron uit Duitsland, Marius uit Duitsland, Liza uit Duitsland, Akanee uit Japan, Jay uit Korea, Gloria en Jane uit China, Hatsjung uit Zwitserland en Akie en Ross uit Japan en India. (De Aziaten hebben een westerse naam gekozen, want hun echte naam kan ik echt no way onthouden) Maar ja we hebben een beetje last van een Duitse invasie :p En uiteraard ben ik weer niet de enige Nederlander, maar aangeze ze een echte typische "Boven de rivier" type is, klikt het op dit moment zelfs beter met de Duitsers :s
We hebben vandaag de hele dag door bergachtige landschappen met vally's gereden. Hierdoor heben mijn oren de hele dag gepopt. Een van de vally's was Surprising Vally aangezien het weer daar nog al verassend kan zijn. Het ene moment scheen de zon en het andere moment kwam het met bakken uit de hemel en we hebben een hele mooie aparte kleine regenboog boven een meer gezien op maar een paar meter hoogte. We hebben ook verschillende regenwouden bezocht, eentje met de hoogste bomen, met een paar mooie watervallen en we hebben de Gordon River gezien. De enige wilde rivier die nog nooit door menselijk handelen is aangetast. Verder zijn we naar Lake St Claire geweest. Daar hebben we een paar wilde Padymelons gezie, maar waren te snel voor de foto (een soort wallibies). En naar Queenstown, de lelijkste stad van Australie (mijnstad).
Aan het einde van de dag zijn we naar het toneelstuk "The Ship that never was" geweest. Een heel grappig stuk met slechts twee spelers. De rest werd gespeeld door het publiek. Ik moest de papagaai spelen :p Deed het blijkbaar heel goed, ik ging er helemaal in op ;-)
Daarna hebben we gebbqd en nu zitten we met zijn allen in de commonroom (want daar kunnen ze op internetmet hun telefoon ;-) )
En zo nog ff naar butien waar ze een kampvuurtje hebben.
De kamers zijn touwens netjes. We zitten met vijf meiden op een kamer.
Ook deze tour zitten er weer een paar 40+ers tussen, terwijl dat eigenlijk niet zou mogen. Vermoedelijk hebben ze weer wat groepen samengevoegd.
Ik hab vandaag eindelijk weer een Coca Cola Vanilla gedronken, jammie, ik was vergeten dat ze die hier nog hebben ;-)