Dag 10 World Heritage Cruise - Reisverslag uit Strahan, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 10 World Heritage Cruise - Reisverslag uit Strahan, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 10 World Heritage Cruise

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

09 November 2012 | Australië, Strahan

Vandaag hebben we de world heritage cruise gedaan. Vanochtend aan boord van het schip gegaan en daar wat rondgekeken. We mochten zelfs naast de kapitein zitten :P Als eerste zijn we naar Hell's gate gegaan, de enige ingang naar Macquarie Harbour. Vervolgens aan land gegaan bij Sarah Island, ook wel Devils Island genoemd. Hier werden vroeger convicts gevangen gehouden voor slavernij. Daarna hebben we een lunchbuffet gehad met vele salades en fruit. Na de lunch zijn we aan land gegaan in het temperment rainforest, een van de world heritages. Na een rondleiding was het een relexte cruise terug naar de haven. Onderweg nog een watervalletje tussen de bomen gezien.
Terug aan was nog ff wat van Strahan bekeken en dan op naar de supermakrt om ons avondeten te kopen en in de koelkast van ons hostel te leggen. Vervolgens zijn we een stukje buiten de stad gereden, waar we de natuurlijke zandduinen hebben beklommen. Eeenmaal boven gekomen begon het wat te druppen en zagen we twee regenbogen boven elkaar. Heel mooi.
Terug in ons hostel hebben Venessa, ik en de Duitsers samen gekookt en gegeten voor maar AUS 5 ;-)
Nu nog ff gezellig wat met elkaar drinken en poulen. De andere van onze groep hebben zich inmiddels ook bij ons gevoegd