Dag 11 Cradle Mountain - Reisverslag uit Launceston, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 11 Cradle Mountain - Reisverslag uit Launceston, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 11 Cradle Mountain

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 November 2012 | Australië, Launceston

Vandaag was een hele mooie dag. In de westkust van Tasmanië is het weer namelijk heel veranderlijk. Het ene moment kan het druppen en het andere moment verbrand je door de zon en weer een moment later komt het met bakken uit de hemel. Maar vandaag is het de hele dag droog geweest en heeft de zon geschenen :D
Dat kwam ook wel goed uit want we zijn vanochtend naar Cradle Mountain National park gereden en hebben de hele dag daar gehiked.
Eerst wat bergen op langs wat meren, vervolgens berg af door een regenwoud met beekjes en watervallen. Het was allemaal echt heel mooi. Vervolgens nog een stukje door de vally gleopen en daar eindelijk mijn eerste wilde wombat gezien :) en verder ook nog wat wallibies van een ander soort. Daarnaast kwamen we onderweg ook nog wat Ichidna's in het wild tegen.
Aan het einde van de dag hebben we Jay afgezet in Davenport, zijn tour zat er al weer op. Daarna doorgereden naar Launceston waar we vanavond verblijven. Eerst ff ergens wat eten gefixt en vervolgens nog wat gedronken in de Irisch pub. Daarna nog wat in ons hostel.
Het was een gezellige en zeer geslaagde dag.