Dag 12 Beachday - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 12 Beachday - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 12 Beachday

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 November 2012 | Australië, Bicheno

Vandaag was Aaron's verjaardag kwamen we gisteren achter, dus toen hebben we snel een chocoladetaart en kaarsjes gefixd, dus vanochtend bij het ontbijt kwamen wij zingend met kaarsjes op de taart de keuken met de nietsvermoedende Aaron binnen ;-)
Vervolgens vanochtend een relexste ochtendwandeling langs Cataract Gorge in het hart van Launceston gehad en vervolgens naar de oostkust gereden. Daar een aantal uur op het strand van Bay of Fires doorgebracht. We zijn zelfs in het water geweest, maar oceaanwater is wel echt heel koud.
Na het strand zijn we nog een stukje verder gereden langs het strand en verschillende lookoutpoints. Waarna we uiteindelijk in Bicheno aankwamen.
Na het avondeten had ik een begeleide tour langs het strand van Bicheno, waar de wilde dwergpenguis vanuit de zee het land konden zien opkomen. We konden heel dichtbij komen en ze liepen zo langs ons. Het waren er echt honderen. Ook hebben we een boel kuikens gezien van vershcillende leeftijden en een aantal nesten. We mochten helaas geen foto's nemen, want dat zou de penguins verblinden.