Dag 14 Port Arthur - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 14 Port Arthur - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 14 Port Arthur

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

13 November 2012 | Australië, Port Arthur

Vanochtend konden we uitslapen, wan twe vertrokken pas om 8u. Met een volgenladen bus zijn we naar het zuiden langs de kust gereden. Onze eerste stop was in Richmond. Een oud stadje dat vooral bekend staat om zijn brug en oude gevangenis.
Vervolgens op naar Port Arthur, De strafkolonie. Daar een rondleiding en cruise gehad en nog wat tijd om zelf vrij rond te lopen. Het was best interessant om dit alles te zien.
Hierna zijn we naar the Tasman Peninsula geweest, het zuidelijkste puntje. Vervolgens langs de kust terug gereden en nog een paar keer gestopt voor mooie foto's van de klif van Tasmanie.
Uiteindelijk kwamen we weer terug in aan in Hobart, waar iendereen zijn eigen weg ging (behalve wij Duitsers en Nederlanders, want wij hadden afgesproken om samen wat te gaan eten) Uiteraard hebben we Carl bedankt voor deze geweldige week, want hij was een supertourguide. Vervolgens zijn we met ons groepje gaan uit eten en daarna nog wat gaan drinken. Toen deze bar om 22u sloot, besloten we om maar een andere bar te zoeken die mogelijk langer open was. Dit bleek (uiteraard) de Irish pub te zijn. Toevallig was het daar open podium, dus dat was wel gezellig en Marius heeft ook nog een paar nummers gezongen en gespeeld met de gitaar. Uiteindelijk ging deze ook dicht om half een (het was maar een dinsdagavond tenslotte) Dus toen was het tijd om afscheid te nemen (we hadden eerder al e-mailadressen en facebookaccounts uitgewisseld) Het afscheid was niet fijn, aangezien we zo'n leuke groep hadden gevormd.
Maarja op naar mijn volgende trip

• 14 November 2012 - 16:18

Pa En Ma:

Nou nou Amy er is ondertussen weer al heel wat gebeurd.
    Mooie dingen gezien en gedaan.
    Hoe gaat het nu met je muggenbeet?
    Is die toch niet verder ontstoken?
    Je foto's zijn ook heel mooi en wat vervelend dat je weer al afscheid moet nemen van een groep die je just zo goed lag.
    Hopelijk is de volgende groep net zo leuk.
    Nog bedankt voor je kaartje en je telefoontje van je pa zijn verjaardag.
    Het deed ons goed om je stem weer eens te horen.
    Nou geniet er nog maar van en we kijken weer al uit naar je volgende verslagen.
    Dikke kus.