Dag 15 Oh no, not again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 15 Oh no, not again - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 15 Oh no, not again

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

14 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vannacht was een korte nacht, aangezien ik om half 5 al weer werd opgehaald door de transfer naar het vliegveld. Ik vloog namelijk om 6u vanochtend naar Melbourne. Toevallig zat Aaron ook op die vlucht, want hij vloog via Melbourne naar Cairns. Dus dat was wel gezellig. Zijn vlucht was 10min voor de mijne dus we besloten om bij zijn gate te wachten en op het moment dat hij aan boord kon hebben we afscheid genomen en ging ik naar mijn gate (die over 40min vertrok). Dus ik lopen en lopen, maar ik kon mijn gate niet vinden. Dus ik vraag het aan een beveiliger. Blijk ik WEER op het verkeerde vliegveld te zitten. Aangezien we uit Hobart kwamen zaten we op het vliegveld voor binnenlandse vluchten, maar Nieuw Zeeland is een Internationale vlucht. Dus ik zoeken naar de uitgang (en ingang internationale vluchten) Pas om 9.15 had ik de uitgang gevonden (nog 15 min te gaan) Dus ik naar het internationale vliegveld. Blijk daar een superlange rij te staan voor de bagagecontrole. (Ik begon hem al aardig te stressen) Dus ik vraag aan de beveiliger of ik misschien helemaal naar voren mag, aangezien mijn vlucht over 10min vertrok. Dat was gelukkig oke. Maar uiteraard was er net nu iets mis. Blijkbaar mocht je bij deze vlucht weer geen drinken meenemen. Dus de beveiliger zei (nadat ik zei dat het water was en weg mocht) dat hij de flesjes zo wel zou legen. Waarna ik hem vroeg of hij misschien een beetje voort kon maken, aangezien mijn vliegtuig bijna vertrok. Nadat hij eindelijk terug was, ging ik naar de volgende ruimte waar ik dacht dat de gates waren. Maar tot mijn schrik was daar een hele lange rij voor de douane. Dus ik had het niet meer. Ik terug naar een beveiligingsvrouwtje om te zeggen dat mijn vlucht over 5min vertrok en ik niet wist wat te doen. Ze vertelde mij dat ik een formulier moest invullen en gewoon in de rij gaan staan, want ze zouden me vanzelf wel komen halen. Om half 10 (toen mijn vlucht zou vertrekken) was ik eindelijk bij de douane. Daar achter stond een stuwardes "Auckland" te roepen. Dus ik "Yes that's me". Dus zei zij door de walkietalkie dat ze mij hadden gevonden en dat we er aan kwamen. Dus wij snel wandelend naar de gates. Alleen de winkels ed bleven maar komen en geen gate te zien. Uiteindelijk was het al 10.40u toen we de piloot hoorde zeggen dat ze niet veel langer meer konden wachten. Maar het vrouwtje was wat aan de oudere leeftijd en een beetje gezet, dus ze zei tegen mij "Just run". Dus ik begon te rennen en te rennen en uiteindelijk kwam ik bij de gate's. Bleek het natuurlijk de achterste gate te zijn :s Dus om 10.45 kwam ik eindelijk compleet buiten adem en gestressd het vliegtuig binnen. Een van de stuwards had zo'n medelijden met me dat hij mij gelijk een flesje wate in mijn handen duwde (anders had ik daar nog een uur ofzo op moeten wachten) Dat was wel heel lief. Gelukkig heb ik het gered, maar ik hoop dit nooit meer mee te moeten maken.
Na een uiteindelijk toch nog relexte vlucht in Auckland aangekomen. Hier was het echter 2u later (het tijdsverschil tussen ons is nu 12u. Volgens Michael zou ik een gat in de grond moeten graven en dan zou ik bij jullie uit moeten komen ;-) ) Hierdoor was het al 15u toen ik landde.
Vervolgens door security (wat hier minstens net zo erg is als in Australie) bleken mijn bergschoenen niet schoon genoeg te zijn (nee dat zal wel niet want ik heb hiermee door Tasmanie gewandeld en ik heb ze niet meer schoongemaakt) Maargoed die maakte zij wel schoon.
De shuttel had ik gelukkig gelijk gevonden, maar door de meerdere stops en de spits, was het al 17u (lokale tijd) dat ik in het hostel was.
Ik lig bij twee Ierse mannen op de kamer die ook in mijn kiwitour zitten.
Vervolgens eerst de supermarkt gezocht (want dat is gewoon handig) en vervolgens een rondje rond mijn hostelomgeving gelopen. Avondeten gefixt en vervolgens een internetcaf'e gevonden waar ik goedkoop op internet kon voor 2 uur. Daarna terug naar het hostel, gedouched en de boek gereorganiseerd in mijn backpack ;-)
Morgen worden we pas om 12.30 opgehaald, dus dat betekend dat ik de hele ochtend de tijd heb om Auckland te ontdekken. Had het idee dat dit nu toch niet zo veel nut meer zou hebben.
Auckland is trouwens wel echt een grote stad (of dit komt omdat ik niks meer gewend ben ;-) )
Het is hier in Nieuw Zeeland gelukkig ook een stuk goedkoper dan in Australie dus dat ik ook een meevaller :)

  • 15 November 2012 - 06:28

    Annette:

    Hee meis!!

    Nou dat zijn een paar spannende minuten geweest zeg, ppfff zelfs ik zat met het lezen op het puntje van mijn stoel, maar gelukkig alles gehaald en veilig in NZ!!

    Nu maar weer volop genieten van alles wat je meemaakt!
    Nog een hele fijne tijd daar toegewenst!

    Liefs
    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

Deel twee

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Dag 34 Terug thuis

02 December 2012

Dag 33 De terugreis

01 December 2012

Dag 32 Christchurch

30 November 2012

Dag 31 Laatste tourdag

29 November 2012

Dag 30 Fox Glacier
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29408

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: