Dag 17 Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag 17 Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag 17 Bay of Islands

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

16 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vanochtend na het ontbijt zijn we gaan snorkelen. Ik droeg een wetsuit met korte mouwen en ik was heel blij dat ik deze aan had, maar nog steeds was het water heel koud. Het was niet zo mooi als de Great Barrien Riff (maar waarschijnlijk kan niks daar aan tippen :P) maaar dat was ook niet ons doel. We hebben wat vissen gespot die niet op veel andere plaatsen voorkomen. Ik heb een paar stekelvissen gezien (die zichzelf opblazen bij bedreiging), een zebravis en nog wat andere vissen.
Nadat we met een lichte onderkoeling terug aan boord waren zijn we een stukje verder gevaren om vervolgens met de kajaks naar een eiland te gaan. Daar een wandeling gemaakt, een spelletje gespeeld op het strand en vervolgens teruggekajakt naar de boot.
Na de lunch zijn we op het gemakje terug gaan varen naar de haven. Onderweg nog wat spelletjes gespeeld en een grote foto gekregen waar 70 muziekbands op stonden afgebeeld (letterlijk) en je deze moest proberen te vinden. Dat was wel grappig. Onderweg nog een groot Nederlands cruiseschip gezien.
Terug aan land eerst een warme douche genomen ;-) en vervolgens mijn backpack gereorganiseerd en mijn nieuwe overnightbag gepakt, want voor morgen hebben we die weer nodig.
Daarna nog wat langs de bay met 144 eilanden gelopen (niet dat ik ze allemaal kon zien, maar ik had er al een hoop tijdens de cruise gezien ;-) )
Na het avondeten met zijn allen nog wat gedronken, maar op tijd naar bed gegaan, want ik voelde me niet zo lekker. Heb nogal last van mijn evenwichtsorgaan, misselijk, licht in mijn hoofd en heb constant het idee dat de vloer onder me beweegd :s Hopelijk gaat het morgen beter.
Het is trouwens een vroege start morgen, dus misschien is het maar beter ook.