Dag zesentwintig en zevenentwintig? - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag zesentwintig en zevenentwintig? - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

07 Oktober 2011 | Australië, Crescent Head

Crescent Head 7-10-2011 12.45u (NLD 3.45)

Volgensmij is er iets mis gegaan in de telling :s maargoed.

Gisterenmiddag aangekomen in een bewolkte surfkamp. Allemaal een wetsuit gekregen en op weg naar het strand. Nadat we allemaal een bord hadden gekregen, kregen we eerst op het droge wat uitleg over surfen en vervolgens mochten we de zee in. De golven waren echter nog al wild en het was veel te druk, dus het lukte niet echt en werd er besloten om naar een meer te gaan. Daar konden we wat oefeningen op stil water doen en vervolgens het staan op een bord met een zetje van de instructeurs. Gelijk de tweede keer dat ik het probeerde bleef ik staan :) Dat was echt heel vet. De keren erop lukte het bijna elke keer dus dat was wel leuk.
Vervolgens gingen we terug naar kamp. Hadden we dinner en vervolgens onze laatste avond. Er speelde wat live-acts en dat was wel gezellig. Helaas gingen de meeste al op tijd naar bed :s Wel veraste André ons nog met zijn gitaarspel en zang (waarom heeft hij dat niet eerder gedaan!)
Vanochtend werd er om 6.45 op onze deur gebonkt om ons wakker te maken voor onze volgende surfles. Dit was afhankelijk van het tij en dus konden we onze wekker niet zetten.
Na ontbijt een half uurtje moeten rijden om op een rustig strand terecht te komen. Daar een paar uurtjes kunnen oefenen. Een keer kon ik alleen staan en toen viel ik er vrij snel weer af en twee keer bleef ik staan en surfde ik zo bijna het strand op :p Dat was wel vet om te doen ;-) Het was alleen wel lastig om te weten welke golf je moest pakken en wanneer. Maar gelukkig hadden we daar instructeurs voor ;-)
Vervolgens terug voor lunch en nu in de bus, onderweg naar Sydney