Dag vijfentwintig - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag vijfentwintig - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag vijfentwintig

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 Oktober 2011 | Australië, Byron Bay

Byron Bay 6-10-2011 7u (NLD 22u op de 5e :p )

Gisteren na het internet terug gelopen naar onze accomedatie, om me klaar te maken voor het kajaken. Kom ik onderweg Mickel tegen die verteld dat bij sommige de dvd van het skydiven niet goed is en dat hij die van hem gaat checken. Dus ik snel mijne gehaald en teruggelopen naar het internetcafe met de vraag of ik die ff op de computer mag zien. Gewoon een paar sec om te zien of ik er op sta. Zegt die man dat hij hem wel op de grote tv zal afspelen mbv de dvdplayer, de hele dvd :s Ik had toch liever alleen een paar sec. Dus toen dat ik na twee sec mijn gezicht zag geloofde ik het wel ;-).
Op de terugweg werd ik aangehuden door een koppel die de weg vroeg. Haha, de eerste keer dat ik word aangezien voor een Australiëer ipv een Duitser :p. Maar heel toevallig vroeg hij achter de pub waar wij de avond ervoor waren geweest. Dus ik kon hem nog de weg vertellen ook ;-)
Vervolens op naar het kajaken. We waren daar oneven, dus ik moest met een vrouwtje die de hele tijd in de buurt van haar kinderen wilde blijven die er niks van bakte. Heel irritant. We moesten eerst de kajaken van de ene plaats naar een andere plaats over het strand sjouwen. Dat was echt heel zwaar. Kmen we daar aan, bleek dat wij de leidingkajak hadden getrokken met alle spullen in :s Vandaar dat het zo zwaar was. Vervolgens de zee op, door de golven. Een aantal voor ons sloegen om in de golven, dus dat was veelbelovend :s Maar wij kwamen gelukkig door op de zee. Wij daar wat rond gepeddeld en af en toe gewacht op walvissen en dolfijnen, maar we zagen niks :( Vervolgens ergens aan land gegaan voor warme choco en koekjes, maar dan moesten we wel eerst door de golven. Bijna iedereen sloeg om en ook wij :s. Dus ik liet gelijk alles los en probeerde eerst boven water te komen en ging vervolgens mijn pedel en kajak wel zoeken. Vervolgens aan land was het dus best wel frisjes met een natte wetsuit. Toen we daar stonden zagen we een walvis in de verte. Na onze pauze weer terug de zee op. Deze keer was ik met een vrouwtje dat al een 'ervaren' was, want die andere vrouw was er mee gesopt. Het weer begon echter te verslechteren en de golven werden steeds groter en wij moesten daardoorheen de zee op :s. Dat ging bijna fout, want er kwam echte een grote golf over ons heen, maar op een of andere manier sloegen we niet om en kwamen we op zee terecht met een grote hap water binnen ;-). Op zee nog een walvis gespot en een dolfijn die heel dicht bij ons in de buurt kwam. Die grote golven waren ook wel vet. Dan zag je die op je afkomen en had je echt zo iets van HELP! Maar vervolgens tilde ze heel braaf onze boot hoog op en weer omlaag. De terugweg ging daarom ook een stuk sneller ;-) Alleen toen moesten we weer aan land met die grote golven :s De instructeur was ook al aan het bedenken hoe we dat moesten doen. Gewoon op hoop van zegen. Maar prakties iedereen sloeg om in soms wel hele aparte manieren. Een stond zelfs helemaal rechtop en moesten mensen van een paar meter in het water springen. En toen waren wij. Het ging eigenlijk best wel goed. We waren er bijna en iedereen dacht dat we het zouden redden. Maar op een of andere manier raakte onze boot schuin, kwam er een golf en hopla daar gingen we. De boot ging weg, ik wilde naar boven komen, er kwam een golf aan en bonk, kajak tegen mijn hoofd. Net op de plaats waar geen helm zit :s. Dus ik weer naar de bodem zonder adem te kunnen happen. Was best wel kut. Gelukkig kwam ik bij de volgende poging wel boven water en nu heb ik een heel mooi zwart/paars/rood/blauw figuurtje naast mijn oog ;-)

Maar mijn tijd is om. Heb net al via internet inchecked: twee keer raamkant :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Dromen laten uitkomen: Australië

Deel een

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

09 Oktober 2011

Sydney

07 Oktober 2011

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

06 Oktober 2011

Vervolg dag vijfentwintig

06 Oktober 2011

Dag vijfentwintig
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 29419

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: