Weer thuis - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 Oktober 2011 | Nederland, Helmond

Helmond 10-10-2011 10.30u

Helaas het zit er al weer op. De terugreis is ook goed verlopen.
Vanuit Sydney naar Hong Kong zonder vertragingen en lekker aan het raam :) niet echt geslapen (ook een beetje bewust) gewoon lekker wat films gekeken en uiteraard weer veel gegeten ;-)
Rond middenacht aangekomen in Hong Kong, maar omdat het daar een paar uur eerder is, was het opeens weer terug zondag ;-)
Op Hong Kong vliegveld weer terug mijn vertrouwde computers opgezocht :p maar daar was niet veel op te zien, dus toen maar besloten om rond te gaan kijk van wat ik nog met mijn Hong Kong dollars kon kopen.(achterafgezien bleek ik nog meer dollars over te hebben dan dat ik had gedacht)
Uiteindelijk maar naar de vertrekplaats gegaan en daar wat gaan zitten wachten. Begon ondertussen wel al wat moe te worden (was voor mijn gevoel al bijna 3u snachts en was al van sochtends 7u wakker:s ) Ik was dan ook heel blij wanneer ik eindelijk het vliegtuig in mocht en kon gaan slapen :) Nog wel ff met mijn lenzen al in wat gegeten en vervolgens mijn oogjes dicht gedaan ;-) Uiteraard wel een aantal keren wakker geworden, maar het ging toch redelijk. Had ook mazzel, want ik zat aan het raam bij een driepersoonsplaats en het vliegtuig zat niet helmaal vol, dus betekende dit dat de plaats naast mij vrij was. Daar heb ik ff lekker gebruik van gemaakt :p Aan het gangpad zat wel een chineese gast, maar die bleef braaf op zijn eigen plaats ;-)
Na twaalf uur met mijn ogen dicht te hebben gezeten, landde we met een kwartiertje vertraging op Schiphol. Voor mijn gevoel was het al na de middag, maar door het grote tijdsverschil, was het nog maar 6.50u. Hierdoor kon ik "uitgeslapen" nog een hele dag aan.
Bij de bageband wachten tot mijn backpack eindelijk op de band terrecht kwam (uiteraard als laatste :s ) Vreemd genoeg waren de zijvakken van mijn backpack open gegaan, maar volgensmij mis ik niet echt iets, hooguit een paar sokken ;-) Vervolgens op naar de spoorbanen om de trein van 7.45 naar huis te pakken. Helaas kreeg deze onderweg vertraging. Maar na een overstap in Eindhoven en een kort busritje van het station in Helmond was ik dan toch om 10.15 eindelijk thuis.
Back in reality. Wel een beetje vreemd om na een maandje Australie weer terug te zijn. Achja het zal snel genoeg wel weer wennen.
Binnenkort maar weer eens het reisbureau binnen stappen om mij op mijn volgende reis te orienteren ;p