begint goed :S - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu begint goed :S - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

begint goed :S

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

09 September 2011 | Nederland, Schiphol

Geschreven op 9-9-2011 te Schiphol om 11.30

Nou de reis begint al goed :s

Was vanochtend op tijd bij de bushalte. Stapte in de juiste bus en checkte braaf in en uit met mijn ov-chipkaart.
Vervolgens op het station Helmond de trein naar Eindhoven.
Ik wil inchecken: Foutmelding.
Ik naar een andere ov-paal: Foutmelding.
Maar de trein was er al. Ik naar de machinist: " Mijn ov-chipkaart geeft een foutmelding." Hij vertelde mij dat ik bij de conductuur moest zijn die aan de andere kant van het perron stond. Dus ik ren dat perron over (voor zover dat dit mogelijk is met een packpack op je rug en een rugzak in je hand). Ik verteld de conductuur wat er aan de hand is. Deze besluit (na het horen van voldoende saldo en dat ik maar tm Eindhoven mee ging) dat ik dan gewoon zo in mag stappen om het in Eindhoven te proberen.
Pff gelukkig.
Ik het in Eindhoven weer proberen, maar ook daar geeft hij een foutmelding. Ik vreesde dat ik niet goed was uigecheckd in de bus en besloot op zo'n apparaat met mijn ov-chipkaart te kijken. Daar zag ik dat ik toch echt was uit-gecheckd en ik ook nog voldoende saldo had. Dus ik naar zo'n vrouwtje daar. Zij ook kijken. Toen bleek dus dat mijn studenten-ov-chipkaart tijdens mijn studententijd automatisch op 2e klas reizen stond, maar na het vervallen van mijn studentenrecht, deze instelling ook was vervallen. Daardoor kon ik wel met de bus reizen (die kent immers geen verschil) maar niet met de trein, want daarvoor moet ik eerst op INTERNET! aangeven of ik 1e of 2e klas wil reizen, want dat schild in tarief. Maar daar kon ik nu niks mee.
Gelukkig kon ik nog wel een treinkaartje kopen. Ik moet dus op vakantie zien te proberen om mijn ov-chipkaart te activeren :s
Maargoed. Op schiphol: ik naar de incheckbalie. Daar hoefde ik gelukkig niet in de lange rij te staan, omdat ik via internet al had ingecheckt. Hoefde dus enkel nog maar mijn bagage af te geven.
Daar storte men op het volgende probleem. Mij was verteld dat mijn bagage door zou gaan tot aan Darwin. Op het label wat aan mijn backpack werd gedaan stond ook Darwin. Echter de medewerker meende dat de bagage maar tot Cairns mee mocht (zelfde luchtvaartmaatschappij) en dat ik deze dan daar moest ophalen en weer afgeven naar Darwin (andere maatschappij).
Dus na heel veel navraag bleek de medewerker gelijk te hebben, dus moest er een nieuw bagagelabel aan mijn backpack. Ik hoop dus maar dat ik in Cairns over mijn bagage kan beschikken :s Vervolgens moest ik mijn backpack ergens anders af gaan geven, aangezien deze een " ongewone" maat had. Ik hoop zooo dat dit goed gaat.. Ook heb ik geen slot op mijn bagage. Gaat niet echt handig met een backpack. Dus ook dit is maar de vraag of dit goed gaat.
Verder vertelde de medewerker mij dat ik gerust Hong Kong in kan gaan morgen, want het is daar overdag heel veilig en anders zou het wel heel lang vertoefen worden op het vliegveld. Ik moest gewoon zorgen dat ik voor 20u (als het donker wordt) terug ben. Verder zou ik daar aan de info-balie gewoon alle gegevens moeten vinden van waar ik wel en niet naar toe zou kunnen.
Nou wie weet misschien. We zullen zien.
Nu nog ff wachten tot ik om 13u naar de Gate kan.
(Het is inmiddels 12u)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Dromen laten uitkomen: Australië

Deel een

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

09 Oktober 2011

Sydney

07 Oktober 2011

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

06 Oktober 2011

Vervolg dag vijfentwintig

06 Oktober 2011

Dag vijfentwintig
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 29454

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: