eerste vlucht zit erop - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu eerste vlucht zit erop - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

eerste vlucht zit erop

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 September 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Geschreven op 10-9-2011 te Hong Kong Airport om 8u (Nederland 2u)

Nou net een super vlucht achter de rug.
Als de rest ook zo gaat, komt het wel goed.
Had veel geluk, want ik kwam te zitten naast een pas getrouwd stel; John en Sabinne, die op huwelijksreis naar Bali gingen.
Hier heb ik gezellig mee zitten kletsen en zelfs hun huwelijksfoto's gezien ;-)
De vliegmaatschappij was ook perfect. We hadden allemaal een eigen schermpje en afstandsbediening waarmee we zelf konden beslissen wat we wilde; spelletjes spelen, muziek luisteren of films kijken. En het waren nog hedendaagse spelletjes, muziek en films ook. Verder was de service uitstekend.
Om 14u vertrokken. Om 15u een drankje met nootjes. Om 16u ons avondeten :p Rijst, brokkelie, wortels, varkensvlees, broodje, zalmsalade, fruit en een vanille-ijsje achteraan.
Om 17u gingen de lampen uit en de raampjes dicht. Ook kreeg het huwelijkspaar champagne + een stukje chocoladetaart. Dit was echter voor drie personen in plaats van twee: " For you friend". Ze dachten (waarschijnlijk door ons geklets) dat we bij elkaar hoorden. Haha. Lucky me :p Alle andere passagiers jaloers.
Nou na twee filmpjes te hebben gezien, om 19.45 toch maar besloten mijn ogen wat te laten rusten. Heb niet echt goed kunnen slapen, maar ben wel af en toe weggedommeld.
Om 23u gingen alle lichten weer aan en raampjes open. Om 23.30 mijn ontbijt gehad; Croissant met jam en boter, fruit, kersenyogurt, kaasommelet, aardappeltjes. worst en een champignon in tomatensaus. Dat warme eten ging er toch niet helemaal in. Zo maar ff een broodje eten ;-)
Om middennacht een prachtige zonsopgang gezien en toen we om 0.30 landde, wat het opeens al 6.30.
Ik heb trouwens bij het stijgen geen last gehad van mijn oren, maar helaas bij het dalen wel.
De turbulentie viel ook wel mee. Ik vond die aardbeving van donderdagavond schrikwekkender ;-)
Nou net mezelf ff opgefrist op de toiletten en wat info opgevraagt over Hong Kong. Denk dat ik er toch maar ff ga kijken. Heb toch tijd zat dus als het me niet bevalt, ga ik wel weer terug.
Hopelijk kan ik al ff op internet vandaag. Volgens het info-vrouwtje zouden ze die hier moeten hebben.

Hong Kong 8.20 (Nederland 2.20)