al halverwege de dag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu al halverwege de dag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

al halverwege de dag

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 September 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Geschreven op 10-9-11 te Hong Kong Airport 13.15u (Nederland 7.15)

Nou zoals jullie wel al zullen raden ben ik toch niet Hong Kong in gegaan.
Wilde eigenlijk wel gaan, had mezelf er ook al voor opgepept en vind het nu ook wel een beetje jammer dat het niet is gelukt, zeker met dit mooie weer had ik maar al te graag op een bankje in Hong Kong gezeten ;-)
Maargoed. Ik had me dus helemaal klaar gemaakt. Briefje ingevuld om tijdelijk Hong Kong te kunnen bezoeken. Kom ik bij die rij aan. Nou die was dus echt van hier tot Tokio (oke niet letterlijk, maar het schold niet veel). Dus ik dacht; ik loop nog wel ff een paar extra rondjes. Kon echter niet van de tweede verdieping af (op een of andere manier zag ik wel allemaal roltrappen maar kon ik er niet bij komen). Ik kon alleen naar verdieping nul, waar een trein was. Dus ik helemaal terug lopen van gate 20 naar gate 40 (waar ik bij het landen was uitgekomen en dit best wel lange stuk dus al had gelopen) omdat ik daar een trein had gezien. Kom ik daar eindelijk aan. Stap ik in de trein. Stop deze al weer naar 30sec. Loop ik naar boven. Wat blijkt: Was ik weer bij gate 20! Ik had dus in plaats van dat lange stuk te lopen, ook de trein kunnen pakken :s
Achja, wat maakt het ook uit. Ik had toch tijd zat.
Ik na tien rondjes ofzo (en ff wat geld wisselen voor mijn muntenverzameling), gaan kijken hoe het met mijn rij stond. Bleek deze gewoon nog twee keer zo lang te zijn! (ja ik had het ook niet verwacht, maar dat was mogelijk)
Dus toen had ik zo iets van; weet je wat: laat maar zitten. Vervolgens heb ik me ingecheckt en ben ik naar de gates gegaan. Er was mij namelijk verteld dat ik daar computers met internet kon vinden en dit was nog waar ook :) En helemaal gratis :D Ik kreeg mezelf alleen niet ingelogd op mijn website dus dat was minder, maarja dan maar via mailtjes.
Nou eerst uitgebreid op internet te hebben gesurfd, uiteindelijk mijn plaats afgestaan aan iemand anders die ook wilde (en nee die stond er niet al heel lang, ik ben gelijk eraf gegaan toen diegene stond te wachten) Vervolgens ff alle winkels en dergelijke gaan bekijken.
De derde verdieping zit namelijk vol met allerlei winkels en gates en de vierde verdieping staat vol met alle voedselkraampjes die je maar kan bedenken.
Na een flesje cola achterover te hebben getikt (begon ff een dipje te krijgen) ben ik weer fit richting de computers gelopen en ja hoor: er was er weer een vrij. Dus ik nu deze mailtjes getypt.
Ik heb trouwens ook nog ff geprobeerd mezelf alvast in te checken voor morgen, maar dat kan pas 24u van te voren, dus dat moet ik vanavond nog ff proberen. Ook heb ik geprobeerd mijn ov-chipkaart probleem op te lossen, maar ook dat kreeg ik helaas niet voor elkaar. Dus ik heb ze maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze dat daar toevallig voor mij kunnen regelen.
Nou dan ga ik zo maar eens een rustig plekje op zoeken, boekje lezen en wachten op mijn vlucht van vanavond.
Hopelijk kan ik dan de hele vlucht slapen ;-)
Ik ben nu in ieder geval best relext. Ben al best vertrouwd met Hong Kong Airport, die overigens aan de zee ligt ;-)

Nou tot de volgende bestemming. Hopelijk krijg ik het dan wel voor elkaar om in te loggen.


  • 10 September 2011 - 12:18

    Marc Van Der Palen:

    Hoi Amy,

    Goed om te lezen dat je een goede reis hebt gehad. Ik hoop dat de volgende vlucht net zo goed is.
    Het is leuk om je reisverslag zo te volgen.

    Groetjes en nog een hele fijne vakantie,

    Marc

  • 16 September 2011 - 08:15

    Annette:

    Hi Amy,

    Goh die verhalen van Hong Kong Airport komen me bekend voor het is zo inmens groot dat je er zou kunnen verdwalen! Je verhalen erover zijn erg herkenbaar voor mij, aangezien ik daar vorig jaar ook 2x een tussenstop heb gehad!

    Super om te horen dat de vlucht tot nu toe goed is gegaan!
    De rest (OV - backpack) gaat ook helemaal goed komen!

    Have fun!!!!!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Dromen laten uitkomen: Australië

Deel een

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

09 Oktober 2011

Sydney

07 Oktober 2011

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

06 Oktober 2011

Vervolg dag vijfentwintig

06 Oktober 2011

Dag vijfentwintig
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 29456

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: