Dag dertien - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag dertien - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag dertien

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

24 September 2011 | Australië, Cairns

Cairns 24-09-2011 16.30u (NLD 8.30)

Gisteren ff en paar uurtjes in Alice Springs geweest. Daar gelunchd en op internet gegaan en eindelijk een paar foto's kunnen uploaden.
Om 15u werden we naar het vliegtuig gebracht, waar we om 17.20 vlogen. Er was alleen een vliegtuig gestrand in Ayers Rock met het gevolg dat we eerst daar naar toe moesten vliegen om vervolgens terug over Alice Springs naar Cairns te vliegen. Hierdoor moesten we twee keer opstijgen en landen en hadden we een vertraging van een uur.
Zat gelukkig naast een grappige Engelse medice student Roy die net stage had gelopen in Perth. Was daardoor wel een gezellige vlucht en ik zat weer aan het raam :).
Eenmaal in Cairns werden we opgehaald door Brad, onze buschauffeur voor de komende twee weken. Hij deed eerst een rondleiding met de bus door Cairns en vervolgens checkte we in in ons hotel. Daar waren we allemaal al ingedeeld in kamers en bleek ik als enige van de Darwingroep met allemaal andere meiden te zitten. Gisteren drie meiden die net Sydney-Cairns hadden gedaan en nu Alice Springs-Darwin doen. Vannacht komen er waarschijnlijk een paar meiden van onze nieuwe groep bij mij op de kamer.
Vanochtend met onze Darwingroep afgesproken om om 7.30u te gaan ontbijten (was tot 8u) daarna op het gemakje Cairns verkend. Om 11.30 was het verzamelen met de nieuwe groep (26 mensen) en vervolgens naar Cooinda gegaan. Daar mijn eeste Koala gezien :) en nog wat zoetwaterkrokodillen, walibies, slangen etc. Om 15u ging alles dicht, dus weer terug naar ons hotel gereden. Kreeg onderweg te horen dat we morgen gaan duiken, maar dat je dit niet mag met astma o.i.d.
Dus zit nu (al 45min) bij een medical Center te wachten tot een zuster of dokter wat testen bij mij gaat afnemen om te checken of ik wel of niet mag duiken :s (aangezien ik op Kings Canyon een aanval had gehad)