Dag zestien en zeventien - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu Dag zestien en zeventien - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag zestien en zeventien

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

28 September 2011 | Australië, Airlie Beach

Airlie Beach 28-09-2011 8.15u (NLD 0.15)

Terug op vaste land.
Eergisteren de hele dag gereden naar Airlie Beach. Onderweg weer een voorstelrondje gedaan en uiteraard Finding Nemo gekeken ;-) aangezien we die de dag ervoor 'in het echt' hebben gezien en deze film zich 'hier afspeeld'.
Owja ik dacht dat ik de laatste dag van onze reis in Sydney zou doorbrengen, maar we komen pas savonds om 18u ofzo aan, dus dat betekend dat ik eigenlijk niet echt meer iets kan zien van Sydney als ik de volgende dag al weer terugvlieg.
Dus..
Heb ik ff met de vliegmaatschappij gebeld en geregeld dat ik niet za 8 okt en zo 9 okt terugvlieg, maar zo 9okt en ma 10 okt :P Dus @ collega's: als iemand dat ff in mijn agenda zou willen zetten en doorgeven dat ik dus maandag zowizo niet op kantoor ben en dinsdag nog twijfelachtig is ;-) Heb ik in ieder geval genoeg tijd om Sydney te zien :)
Eenmaal aangekomen gelijk op onze 3 millioen dollar zijlschip 'Boomerang' gestapt. Had er eerlijk gezegt wel wat meer van verwacht, maar boten zijn blijkbaar gewoon zo duur. Op het schip waren maar drie crewleden, dus wij moesten meehelpen met het zijl enzo. Was best grappig maar ook zwaar. Vervolgens de zonsondergang gezien en nog net in de schemering een walvis :) Was echt vet.
Volgende dag de hele dag rondgevaren in The Whitsundays. Ff aan land gegaan bij Whitehaven Beach. Echt een heel mooi parelwitstrand met helderblauw water. Ff gezwommen tussen de roggen :p
Vervolgens op een andere plaats gedropd om te snorkelen (dit was nog steeds de Great Barrien Reef) Dit was echt zo mooi. Gewoon weer ander koraal en zo veel vissen. Ik heb nog nooit zoveel verschillende bij elkaar gezien. Maar dat was zo vet. Ik sprong in het water, keek naar beneden en ondekte dat ik gewoon midden in een school vissen dreef en boven een soort kuispunt. Allerlijk verschillende soorten zwommen allemaal onder elkaar door onder mij. Zo jammer dat ik er geen foto's van kan maken, maar ik weet ook niet of je zoiets goed kan vastleggen, dat moet je gewoon ervaren. Echt ik heb het misschien al gezegd, maar als je ooit de kans krijgt om dit mee te maken.....
Verder op de boot rondgevaren en uiteraad met mijn hoofd tegen de mast geknald. Heb ik toch wel flink last van gehad. Vooral mijn nek. Dus die maar goed warm gehouden.
Aan het einde van de dag nog een paar dolfijnen gezien :D super vet. Geen foto's maar gewoon van het moment genoten ;-)
Vanochtend na ontbijt weer aan land gegaan en hebben nu een rit van 6u voor de boeg. Dus dat valt nog mee ;-)
Owja de schipper vroeg vanochtend aan mij: Weet je nog een goede morningsong; dus ik gelijk: Slice of Heaven. En weg was ie. Hij kende het en zette het gelijk op. Haha. Jeuj.

  • 30 September 2011 - 14:53

    Kitty Witte :

    Hoi Amy

    Leuk dat je al zoveel gezien hebt geniet maar lekker,
    oom Jan is al jarloers dat je daar gedoken hebt maar als duiken je bevalt kan oom Jan je verder leren duiken en kunnen jullie n keer samen terug gaan [ haha]
    Ik ga dan mee voor de rest te zien.
    Groetjes tante Kitty oom Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Dromen laten uitkomen: Australië

Deel een

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

09 Oktober 2011

Sydney

07 Oktober 2011

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

06 Oktober 2011

Vervolg dag vijfentwintig

06 Oktober 2011

Dag vijfentwintig
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 29412

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: