En dat was twee - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu En dat was twee - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amy Bruijn - WaarBenJij.nu

En dat was twee

Door: abru

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 September 2011 | Australië, Cairns

Jeuj ik kan inloggen :)

Geschreven op 11-9-11 te Cairns 9.45 (NLD 1.45)

Nou gisteren avond om 21u (lokale tijd) te horen gekregen dat ik bij gate 70 moest zijn. Daar was het al best wel druk (voor gate 71) dus ik op een bankje wat zitten lezen. Om 21.30u mocht gate 71 aan boord, dus toen ben ik gaan liggen en heb ik mijn ogen alvast wat laten rusten.
Dan de vlucht, deze was het tegenovergestelde van de eerste vlucht. Er zaten best wel wat Nederlanders aan boord, maar naast mij kwam een bejaard Italiaans vrouwtje te zitten, die al 55 jaar in Australie woont, maar voor de begrafenis van haar zus net twee weken in Italie is geweest.
Schuin voor mij en achter mij zaten kinderen die om ste beurt huilde. Ik heb het bijna de hele vlucht frisjes gehad, terwijl ik het de eerste vlucht warm had. Maar ik heb wel wat kunnen slapen en mijn lenzen de hele vlucht ingehad (tijdens het proberen te slapen) zodat ik nu alles weer wat scherper zie. Ik heb schijnbaar zo vast geslapen, dat ik in slaap viel met het raam open en eten voor mijn neus en wakker werd met een dicht raam, geen eten en koffie/thee ronde gemist. Heb niks gemerkt, maar ze zullen me vast wel een signaaltje hebben geprobeerd te geven.
Om 0.30u kregen we warm eten; kip, rijst, vage groenten, vaag fruit en een chocolade-ijsje. Ik had echter geen honger en na een hap liet mijn maag mij dan ook al weten dat ik gewoon alles moest laten staan.
Vanochtend om 5u nog een muffin en aardbeienkwark gekregen. Toen was mijn maag gelukkig al wat gekalmeerd.
We zijn geland om 6.30 en toen was het opeens al 8.30. Voor dat we het vliegtuig verlieten, moesten we nog een papiertje invullen met onze gegevens, wat we gingen doen in Australie en wat we allemaal het land mee in namen. Er zijn, zoals misschien wel bekend, een boel dingen die Australie nig in mogen. Dus alles aangegeven, want anders kom je in de problemen als ze je betrappen. Hoorde van een Nederlands gezin dat ze iemand kende die een zakje drop niet had aangegeven en die werd uren verhoord :s
Dus ik braaf mijn evergreen en kauwgum aangegeven. Hoorde ik van dat gezin dat er ook geen modder aan je schoenen mag zitten. Dus ik had zo iets van; ojee, daar heb ik niet op gelet bij mijn bergschoenen. Dus ik dat tegen die meneer daar gezegd. Toen wilde hij toch ff kijken. Gelukkig waren ze schoon. Pff. Dus ik mocht alles mee het land in nemen :)
Mijn bagage was trouwens goed aangekomen in Cairns. Ik was echt zo opgelucht toen ik die op de band zag liggen ;-)
Vervolgens de incheckbalie voor Darwin gaan zoeken en toen kwam ik er achter dat het hier echt heel klein is (vergeleken met de rest) en dat de balie's pas een paar uur van te voren open gaan :s Dat gaat een lang dagje worden zo dan. Het enigige wat ze hier hebben is een klein eettentje (met als het goed is een internetcafe :) dus dat straks ff checken als ik wat eten ga halen). Dus eerst weer ff mezelf opgefrisd op de kleine toiletten en zit nu op een bankje buiten (in de schaduw welliswaar maar nog steeds warm genoeg voor een t-shirt) Mijn eerste frisse lucht sinds een paar dagen ;)
Dus denk dat ik hier nog maar ff een paar uurtjes blijf zitten en zoek ik wel weer verder ;-).
Ben trouwens echt blij dat ik een hervulbare drankfles heb meegenomen, want ook hier hebben ze van die waterfontijntjes op het vliegveld. Hoef ik teminste niet constant op en neer te lopen met mijn spullen ;-)

Cairns 10.15 (NLD 2.15)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Dromen laten uitkomen: Australië

Deel een

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

09 Oktober 2011

Sydney

07 Oktober 2011

Dag zesentwintig en zevenentwintig?

06 Oktober 2011

Vervolg dag vijfentwintig

06 Oktober 2011

Dag vijfentwintig
Amy

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 29451

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 03 December 2012

Dromen laten uitkomen: Tasmanië en Nieuw Zeeland

09 September 2011 - 09 Oktober 2011

Dromen laten uitkomen: Australië

Landen bezocht: